HTML

Irány Brüsszel

Hosszadalmas egyeztetések után megkötöttük a szerződést, így a mai nappal elkezdtem a munkát Brüsszelben. Úgy döntöttem, hogy bár nem rendelkezem különösebb írói vénával, de igyekszem szavakba önteni az élményeimet, bánatomat, tapasztalataimat, hátha lesznek érdeklődők és talán még tanulságos is lehet.

Friss topikok

Címkék

2012.12.12. 00:23 denev

Nobel, béke, tüntetés, galamb és a változatos akcentusok városában járok

Sziasztok!

Ismét eltelt néhány nap a legutóbbi poszt óta és össze is gyűlt egy kis mondanivaló a fejemben, amit megosztanék Veletek. Remélem nem bánjátok.

Kezdjük mindig a pozitívumokkal. Megérkezett kis fővárosunkba (sör, csoki, eső, EU, béke, tüntetés és akcentusok) a Nobel békedíj. :) Hurrá, hurrá! Ennek örömére fel is díszítették Berlaymont-ot, az Európai Bizottság székházát.

noebel-peace-prize-berlaymont1.jpg

Az élesebb szeműek ügyesen észrevehetik, hogy a mi kis nemzeti lobogónknak keresve sem lehetett volna jobb helyet találni. Véletlen, vagy sem, de a béke galamb mellett balra látható a tisztelgésként készült zászlón, ami így - engem legalábbis - eléggé emlékeztet a Magyar Népmesék sorozat emblémájára. Mivel a szomszédos épületben dolgozom és minden nap elmegyek Berlaymont mellett, mostantól kicsit személyesebbnek érzem a fogadtatást. :)

"Kicsi" üröm ugyan vegyült a nagy örömbe, hiszen a Nobel-békedíj és az újdonsült díszzászló első brüsszeli napját egy népes létszámú tibeti küldöttséggel "ünnepelhettük" együtt, akik igyekeztek a döntéshozók tudomására hozni, hogy akad még azért tennivaló, bőven. Hát, azt hiszem, ezzel mindenféle akadékoskodás nélkül egyet érthetünk.

Ami a mindennapokat illeti, a munkán, tüntetéseken és a sportoláson kívül mostanában főleg a lakásvadászat tölti ki a mindennapjaimat. Nem is akárhogy. Ennek viszont kellemes velejárója, hogy keresztül-kasul bejárom Brüsszelt. Meg is találtam az egyik - számomra legalábbis - legélhetőbbnek tűnő városrészt Ixelles-ben, az Ixelles-i tavak körül. Itt kellemesen keveredik a bohém egyetemista életmód, a fiatal, illetve középkorú, céltudatos munkavállalók picit megfontoltabb, bár néha teljes ellazulásra és fejvesztésre vágyó ritmusával. És persze az itt lévő tipikus kis belga utcák lejtőin, a kedves kis házakban ugyanúgy megtalálják a helyüket a fiatal családok is. Ja, és el ne felejtsem, hogy itt van a híres Place Flagey a szintén híres és első pillantásra valóban a "megér egy misét" kategóriába  tartozó Café Belga is.

cafeBelga1.jpg

Azt még nem tudom, hogy sikerül-e itt találnom lakást, de az biztos, hogy a Belgába benézek majd néha. Mondjuk egy-egy Jazz koncertre. 

A másik "érdekes" élmény, ami főként a lakáskereséshez, illetve az ide-oda utazgatáshoz kapcsolódik, hogy mostanában elég sokat buszozok. Nos igen. Ezt a tapasztalatot már nehezebben tudnám beilleszteni a kellemesek közé. Az itteni vezetési stílusról már írtam korábban - hihetetlenül agresszív, eddig azonban bíztam abban, hogy a busz sofőrök csak profibbak valamivel. Hát nem. Elképesztően agresszívek, ide-oda csapkodják a buszt, pörölnek mindenkivel - ez főleg azért érdekes élmény, mert a legtöbb buszon nyitott vezetőfülke van. De az utasok teljes nyugalommal engednek el minden ilyesmit a fülük mellett.

Egyébként arról is hallottam egy sztorit, hogy miért alakult így az itteni közlekedési morál. Belgiumban ugyanis a 60-as évekig alanyi jogon járt a jogosítvány minden nagykorúnak.(!!!) Könnyen ki lehet számolni tehát, hogy még bőséggel vannak ma is az utakon olyanok, akik "jutalom-jogsival" rendelkeznek. Mentségükre legyen mondva, az ilyen jogsival üzemeltetett járművek rendszáma egy picit különbözik a "normál" belga rendszámtól, de laikus szemmel nem lehet észrevenni ezt, vagy legalábbis nem lehet tudni, hogy miért van kevesebb betű a rendszámon. Amit viszont egyből ki lehet szúrni az az, hogy itt nem lehet meggazdagodni az index izzók cseréjéből... Úgyhogy mindenki nagyon körültekintően "gyalogoskodjon", aki erre jár. :)

Brüsszelnek más, jóval csendesebb részeit is felfedeztem tollas lehetőségek után kutakodva. Vasárnap délután például elindultam a 44-es villamossal - igen, most végre megtaláltam, juhéjj - az egyik külvárosi részbe, Wezembeek-Oppem-be. Már korábban is tudtam, hogy Brüsszel nem olyan nagy és láttam, hogy nagyon szép erdős területek határolják. Azt viszont nem gondoltam, hogy a villamos konkrétan 15 percen keresztül halad az erdőben megállás nélkül. Na jó, lehet, hogy egy picit túloztam...

fromTram.jpg

A terem konkréten Brüsszel legszélén volt, onnan keletre már csak a nagy pusztaság látszott. Ott fotóztam ezt a - szerintem - tipikus, szép házat is.

brusszel_suberb.jpg

De kanyarodjunk vissza a tollasra, hátha ez is érdekel valakit. Ha minden igaz, akkor lassan ebben is megtalálom a helyem. A bad79, ahová egy korábbi edzés után meghívtak, jó kis csapatnak tűnik. Kicsit messze vannak ugyan, Anderlecht-ben, de kedvesek és befogadóak voltak. Vannak korombeli top-kategóriás, nagyon jó játékosaik is. Egyből játszottunk 2-3 párost, utána egyénit. Az "edzés" pedig, mint itt mindig, sörözéssel zárult. Kedvelem ezt a mentalitást. :) Egyébként Brüsszelben olyan helyet találni, ahol valódi edzések is vannak felnőttek részére, nem könnyű. "Bár én inkább azt a szót használnám, hogy lehetetlen." Itt legalább keddenként van egy erőnléti edzés is, de nekem már a játék + sör is bőven megteszi este 8 után.

Eddig talán még nem, vagy csak alig beszéltem a nyelvi nehézségekről. Valószínűnek tartom, hogy itt nehezebb elsajátítani, illetve tökéletesíteni az angol tudásomat, mint egy eleve natív angol területen, főleg hogy a legtöbben franciául beszélnek körülöttem. Így is elmondható azonban, hogy valószínűleg Brüsszelben a legnagyobb a sűrűsége - és a szórása is - az egységnyi területre jutó különböző angol akcentusoknak. Ami a körülöttem élők megértését illeti, a legnehezebb dolgom a skót kollégámmal van. Persze most az anyanyelvi angollal rendelkezők biztosan csak legyintenek, de nekem tényleg nehezemre esik kiigazodni azon, amit mond. A magánhangzókat teljesen egyformán, nagyon röviden és zártan ejti ki, nagyjából minden 'e'-nek hangzik. Valamelyik nap például örömmel újságolta, hogy volt edzőteremben, mert "nagyon kövér akar lenni a síelésre"... Legalább két másodpercig sehogy sem bírtam összerakni, mire rájöttem, hogy nem kövér, hanem fitt. De a könnyebbség kedvéért ő ugyanúgy ejti. Persze gondolom, hogy neki is megvan a véleménye az én hunglish-emről. :) Néha már észreveszem rajta, hogy zavarja, hogy még mindig vissza kell kérdezzek egy-egy mondata  után. Főleg akkor, ha hozzám beszél. Akkor nincs elég időm az értelmezésre, s kénytelen vagyok sűrű elnézés kérés közepette megkérni, hogy mondja el még egyszer érthetően, hogy miről beszél. Remélem azért lesz ez még jobb is! Egyébként mostanában már sokkal jobban, szinte gond nélkül megértem az elképesztően gyorsan beszélő kollégáimat is. Viszont ennek az a következménye, hogy önkéntelenül, szintén hihetetlenül gyorsan kezdek el válaszolni nekik és mindig magyarul. Valahogy annyira természetesen és gyorsan jön az első szó, amit azután persze mindig elnyelek és kiköhögöm az angol megfelelőjét is. Hát biztosan vicces lehet kívülről, de belülről nem az.

Időjárás: Most szombaton végig sütött a nap!!!!!!! Höhöjj, nagyon élveztem! :) A többiről beszéljen inkább a némaság helyettem. ;)

Remélem Mindenki jól van! Folynak a BEAC-os edzések és a sörök, megy az MVMP és jól halad az ironman kiképzés is! Nyugodtan "kommenteljetek" ám, ha van idő, meg kedv. Páááááááá!

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://iranybrusszel.blog.hu/api/trackback/id/tr324960703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NP 2012.12.12. 08:48:10

Látom, Ixelles nincs messze a munkahelyedtől, sőt onnan Anderlechtbe eljutni kb. fél óra tömegközlekedéssel.
Szombaton próbáltalak helyettesíteni párosban. Több-kevesebb sikerrel. :)
Csabi

denev 2012.12.12. 23:01:20

@NP: Na jól van, látom a szokásos érem összejött. Szuper! Gratula! :)
süti beállítások módosítása