HTML

Irány Brüsszel

Hosszadalmas egyeztetések után megkötöttük a szerződést, így a mai nappal elkezdtem a munkát Brüsszelben. Úgy döntöttem, hogy bár nem rendelkezem különösebb írói vénával, de igyekszem szavakba önteni az élményeimet, bánatomat, tapasztalataimat, hátha lesznek érdeklődők és talán még tanulságos is lehet.

Friss topikok

Címkék

2013.04.04. 23:35 denev

Elveszve Bábelben

Szánom-bánom, de az utóbbi időben nem nagyon volt ihletem, ezért nem jelentkeztem újabb beszámolókkal. Most sem állítom, hogy ellenállhatatlan közlésvágyam lenne, de semmiképpen sem szeretném veszni hagyni ezt a kis blogot. Másrészt nagyon örültem, hogy többen számon kértétek már rajtam a folytatást, ami azt jelenti, hogy szívesen olvasgattok arról, hogy mi is történik velem itt, a világnak eme szegletében. Ennél több pedig természetesen nem is szükséges az újabb bejegyzés időszerűségének bizonyságához.

Ahogy már sok korábbi posztomban is ráaggattam egy-egy újabb birtokos jelzőt Európa fővárosára, ezt a sorozatot folytatván nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy Brüsszel a nyelvek fővárosa is. Mint megtudtam, hivatalosan 120 (!) különböző nyelvet beszélnek az itt élő emberek. Egy picit kevésnek érzem ide az a kettőt, amivel én bírok. Egyébként az eredetileg is ide született belga emberek, közülük is inkább a flamandok valóban nagy nyelvtudorok. Belgiumnak hivatalosan három anyanyelve van - flamand, francia és német - ezért ezeket mindenképpen érdemes megtanulni még gyerekkorban. - Képzeljétek el azt, amikor külhonból idetelepedik az egyszeri emberke, hogy majd itt keres munkát és azzal fogadják, hogy jó jó, de azért az ország anyanyelvét csak beszélni kellene. Melyiket? Mind a hármat.. :) - Ezen kívül minden TV adás és mozi film feliratos, ezért az angolt is elég gyorsan megtanulják az itteniek. Így fordulhat elő, hogy egy frissen egyetemet végzett belga emberke nem ritkán négy nyelvet beszél magas szinten. Ha esetleg még jobban érdeklődik a nyelvek iránt, akkor gyakran ez a szám inkább hat, vagy nyolc. Mivel a latin nyelvcsaládba tartozó nyelvek (francia, olasz, spanyol, portugál) elég hasonlóak, ezért adott esetben ezeket is fel szokták venni az itteniek.  Az is érdekes tapasztalat volt, ami elég gyakran megesik itt velem, hogy miután megkérdeznek tőlem valamit franciául, vagy flamandul és én - egyelőre - csak annyit tudok erre mondani, hogy nem beszélek még franciául, arra nem fejrázás, vagy eszeveszett francia/flamand hadarás a válasz, hanem egy elegáns visszakérdezés, hogy akkor milyen nyelven szeretnék kommunikálni, németül, angolul, spanyolul... Persze ennek - szintén saját tapasztalat szerint - van azért egy olyan oldala is, hogy ezek a nagyon sok nyelvet beszélő emberek gyakran teljesen össze vannak zavarodva és nem mindig  találják el, hogy éppen melyik nyelvet is kellene használniuk egy adott szituációban. Akkor éreztem ezt meg leginkább, amikor elkezdtem a francia nyelvtanfolyamomat. Bizony, már "kőkeményen" belevágtam ebbe is. Szóval egy bolgár és egy olasz kollégával együtt indultunk neki ennek a kalandnak. Nos a francia tanárunkról gyorsan kiderült, hogy 8 nyelven beszél és persze köztük olaszul is. És persze az olasz kollégám pont az ő kis kedvenc olasz falujából származik és egyébként olasz, szóval azonnal megvolt a szimpátia. No meg persze ez egy lehetőség a tanárnőnknek, hogy olaszul cseveghessen, ezért gyakorlatilag a francia nyelvtanfolyam átment egy ilyen manapság divatos 2 in 1 típusú tanfolyamba, ahol kettőt pislogok és már olaszul kapom az arcomba a magyarázatokat. No nem baj, igyekszem kihámozni a francia részt, az olasz résznél pedig rápihenek egy kicsit. :)

Egyébként az utóbbi időben már egy picit kezd könnyebb lenni az itt lét. Sikerült összebarátkoznom néhány honfitárssal, így már nem annyira zavar, hogy a kollégákkal viszonylag felületes a viszony. Persze ez utóbbi is valószínűleg csak idő kérdése. Majd kiderül. De persze az is lehet, hogy mostanában azért érzem könnyebbnek az itt létet, mert szerencsésen alakult a március és viszonylag sokat utaztam ide-oda. Általános ugyanis az a nézet, miszerint azért jó Brüsszelben lakni, mert innen nagyon könnyű elmenni, elutazni bárhová. :)

Most hétvégén viszont nem én utazom, hanem végre megjönnek az első otthoni látogatók. Juhéjj! Ezúton is bátorítok mindenkit, aki olvassa ezt a blog-ot és éppen egy jó kis belga túrán töri a fejét, hogy ne legyen rest megkeresni. 

Most pedig irány a heti rendszerességgel megtartott össznépi EU-s party. Hamarosan újra jelentkezem, remélem. :)

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://iranybrusszel.blog.hu/api/trackback/id/tr235196273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anna Smith 2013.04.27. 23:15:54

Igen az angol nyelv majdnem mindenhol használható..csak korán kell kezdeni..
www.gyermekangoltanfolyamok.hu
süti beállítások módosítása