HTML

Irány Brüsszel

Hosszadalmas egyeztetések után megkötöttük a szerződést, így a mai nappal elkezdtem a munkát Brüsszelben. Úgy döntöttem, hogy bár nem rendelkezem különösebb írói vénával, de igyekszem szavakba önteni az élményeimet, bánatomat, tapasztalataimat, hátha lesznek érdeklődők és talán még tanulságos is lehet.

Friss topikok

Címkék

2012.11.13. 00:29 denev

A 0. nap

Szóval elkezdődött. Vagyis még nem is. De már bizonyos, hogy holnap el fog...

Ma délután  17h00-kor könyörtelenül leszállt a repcsim Charleroi-ban - hivatalosan Brussles Charleroi, de ez  csak marketing fogás, mert Charleroi talán a 3. legnagyobb belga város és 60 km távolságra van Brüsszeltől.

Az előzményekről dióhéjban annyit, hogy egy kisebb európai körutazás egyik állomásaként kerültem kapcsolatba az Altran nevű eredendően francia - az Airbus IT cégeként indultak -, mostanra már multinacionálissá dagadt céggel, akik kerestek egy erősen senior emberkét az EU Külügyi Szolgálatának (EEAS - gyakorlatilag az EU Külügyminisztériuma) IT csapatába és persze a sajátjukba is. Nos, fordulatok jöttek-mentek, végül sikerült megegyeznem velük, így esett, hogy ma első magyar állampolgárként csatlakoztam az Altran szenior konzultáns csapatához és holnap reggel elkezdem az új munkámat az EEAS-nél. Gyakorlatilag belecsöppenek az EU-s intézmények kellős közepébe, amit kíváncsian várok.

A kapcsolattartó "tisztem" kedves fickó, a neve Florent. Rendben elkésett a reptérről, de a lényeg, hogy eljött értem, elhozott a cég által biztosított ideiglenes lakásomba és ellátott annyi infóval, amit egy-két hétig biztosan emésztgethetnék, de ez ellen gyors felejtéssel védekeztem, szerintem hatékonyan... A fickó egyébként beszél franciául, angolul, olaszul, érti a portugált, de spanyolul már elfelejtett szegény. :) Épphogy csak, de megértjük egymást. Egy kicsit megalo-euro-mániás a srác, az a célja, hogy minden EU országból hozzon legalább egy-egy embert a csapatába. Hát Magyarországot ma kipipálta!

Egyébként tényleg nagyon segítőkész. Holnap reggel bejön értem, elvisz munkába, mint annak idején a szüleim az első napon a suliba, délben eljön, hogy együtt ebédeljünk és elrendezzük még a kérdéses dolgokat, szóval figyelnek arra, hogy a lehető legzökkenőmentesebb legyen az indulás és a beilleszkedés. Azt is gyorsan tudatta, hogy hétfőnként este van a céges tollas, aminek nagyon örültem, szóval lehet menni ütögetni. No majd meglátjuk milyen szinten megy ez. Aztán kaptam tőle egy térképet, amiről azt mondta, hogy ő lesz a legjobb barátom az elkövetkező néhány hétben. - Hát ez kedves. Azért remélem nem lesz igaza. :)

Ami a munkát illeti, eddig annyi tudok, hogy errefelé inkább opensource  termékeket használnak és nekem ugye abban kevéske tapasztalatom van. Ezért be is ígértek egy Spring tanfolyamot, amiről azóta kiderült, hogy majd leszek szíves munka után web-es tanfolyamokon keresztül autodidakta módon elsajátítani. Nos hát... Francia nyelvtanfolyamot is ígértek, remélem azzal máshogy lesz, különben én is csak web-en keresztül leszek elérhető számukra... :D

Az egyetlen nagyon furcsa, vagy akár negatívnak is nevezhető dolog az volt, hogy francia nyelvű szerződést kellett aláírnom. Persze elküldték nekem az angol nyelvű változatot, ami viszont általános volt, de akkor is... Egy ilyen multi nem értem, ezt hogy engedheti meg magának. Remélem holnap is meglesz még mindkét vesém.

Ami pedig a magánéletet illeti, hát nem könnyű, az biztos. De remélem mihamarabb megoldódik minden, vagy kibírjuk addig, amíg megoldjuk. :)

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://iranybrusszel.blog.hu/api/trackback/id/tr304904393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kusuma 2012.11.13. 09:07:45

Hát hajrá!

Mi már megkezdtük a munkát, tegnap este Bével elrendeztük az ellent, de amúgy rendesen. Dedicated to you. :-)

HSZ

denev 2012.11.13. 12:19:29

@Kusuma: Nagyon helyes! Akkor meg is van az új párosítás! :) Szuppper!

mrBé 2012.11.14. 21:12:04

Hát ma meg jól kifújtunk, sebaj. Párosítások jönnek-mennek, de tudjuk, hogy most nem ez a lényeg. Jó olvasni, ahogyan igyekszel megélni a kintlétet. Hajrá!
süti beállítások módosítása